On-line: гостей 0. Всего: 0 [подробнее..]
АвторСообщение



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 15.05.06 20:45. Заголовок: Road America 2006


June 1-4. Предлагаю посетить AMA Suzuki Superbike Double-Header and Pro Supermoto racing event near Elkhart Lake, WI (около 90 миль на север от Милуок)
Билеты стартуют от 20 баксов. Подробности на http://www.roadamerica.com/2006/index.htm. Мото, покупай Хаябусу, получишь бесплатные билеты.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответов - 33 , стр: 1 2 3 All [только новые]





Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 16.05.06 08:12. Заголовок: Re:


я бы поехал в субботу. только мне надо быть дома к пяти вечера.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 17.05.06 20:01. Заголовок: Re:


Я- за, если погода позволит. Рад предложению!

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 29.05.06 22:12. Заголовок: Re:


ну как - едем?

какой план?

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 30.05.06 09:36. Заголовок: Re:


В суботу, 3-го? МакDима, кто предложил, тот и организует.
http://www.roadamerica.com/2006/images/races/ama/ama_06_schedule.pdf
tickets $35

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 31.05.06 11:54. Заголовок: Re:


Или просто прокатимся до Греен бай и обратно, Sunday ? Макдима , доиди до Интернета, да?
прогноз погоды пока что благоприятный!

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 31.05.06 18:24. Заголовок: Re:


я бы хотел посмотреть гонки - ни разу не видел.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 01.06.06 12:24. Заголовок: Re:


Ок, тогда ориентировачно в воскресенье с утра- проверьте расписание. Туда пилить примерно столко же как и Каттле Морана. Hope for no rain.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 01.06.06 14:22. Заголовок: Re:


MrZ wrote:

 цитата:
Туда пилить примерно столко же как и Каттле Морана.


это сколько?


у меня свободная только суббота до 5, т.е. в 5 я должен быть уже дома.

плюс основные гонки будут проходить именно в субботу.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 01.06.06 14:30. Заголовок: Re:


В суботу мы не могем к сожаленью, Макдима работает, Вадима работает, ГрозаБа работает, Мотоа работает - все работает, кроме меня ленiвого.... Хотя Г-д' ясно пишет в Торе и Библии -по субботам не работать!
Короче, не знаю че и делати.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 01.06.06 14:32. Заголовок: Re:


alexei пишет:

 цитата:
это сколько?


1.5-2 hours from my house on uplimit speeds, 110 miles or so?
http://www.roadamerica.com/2006/track_directions.htm

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 01.06.06 16:11. Заголовок: Re:


похоже и эта поездка накрылась - не успею я на выпускной своей дочки если поеду...

жаль.

have fun guys, if you go!

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 01.06.06 23:06. Заголовок: Re:


MrZ wrote:

 цитата:
Макдима , доиди до Интернета, да?


Дошёл, токо Open House у меня. Воскресение вроде свободно.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.06.06 11:10. Заголовок: Re:


alexei wrote:

 цитата:
похоже и эта поездка накрылась - не успею я на выпускной своей дочки если поеду...


мой генерал разрешил поехать покататься в воскресенье.

на какие гонки вы планируете попасть? что будет интересней всего посмотреть
из этого ?


я так понимаю вот этот эпизод должен быть ничего :

11:30 am RACE - Repsol Lubricants Superstock (60k - 10 laps)
12:20 pm - 12:40 pm Practice - Sidecar
12:40 pm - 1:40 pm Lunch Break / Sentry Insurance Salute to Cycles Parade
2:00 pm RACE – Pro Honda Oils Supersport presented by Shoei Helmets (60k - 10 laps)
3:15 pm RACE 2 – AMA Superbike Championship presented by Parts Unlimited (100k - 16 laps)


Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.06.06 11:18. Заголовок: Re:


кто едет?

какой будет план?

где и когда встречаемся?

если races начинаются в 11:30 нам надо там быть около 11:15, чтобы не торопясь разобраться с билетами и найти место где лучше всего видно.
110 миль проедем за примерно 2,5 часа, выезжая из Mundelain.

предлагаю встретиться в 8:30 на паркинге Menards на 60- ой дороге, с полным баком, с полным брюхом, и готовыми к отъезду.

кто едет, откликайтесь!


Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.06.06 11:43. Заголовок: Re:


Леха, в 8:30 рано,может 9:30, ведем переговоры...
Однако, алтернативное предложение Вадима было поехать просто поГУЛЯТЬ по Деллс и искупаться в Барабоо, это более отдых, чем смотреть на гонки. В принципе я люблю гонки, одно меня нежного смущает- там будет огромное количество хмм budwised to their knees rednecks, а на них мне не особо хочется смотреть... but we can go anyway,
also both superbike and superstoc should be fun to watch, with superbike to be a main event.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.06.06 11:48. Заголовок: Re:


кого волнует красношеее быдло? мы туда едем на гонки смотреть а не шеи полоскать.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.06.06 12:47. Заголовок: Re:


Короче, поедем на гонки похоже, мы если не потеряемся - за 2 часа доедем 100%. Сейчас пойду посмотрю карту и маршрутец. В 9:30 у менардца подножки вверх?



Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.06.06 12:57. Заголовок: Re:


если ты собираешься прокладывать маршрутец не по хайвэю, то ехать конечно будет приятнее, однако за два часа не доедем. предлагаю компромис - встречаемся 8:50, подножки вверх ровно в 9:00.

едем прямиком на гонки по хайвэю.

на обратном пути можно "заблудиться" по местным дорогам. имея GPS дорогу найдем, когда блуждать надоест.

как такой план?



Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.06.06 15:11. Заголовок: Re:


Да мне ОК, просто Вадим с Маkдимом не проснутся
and yes, we are stick to the highway on the way there...

directions from their side:

take I 94 to Milwaukee into downtown Milwaukee. Continue on I-43 north. Stay on I-43 north to Hwy. 23. Take Hwy. 23 west to Hwy. 67. Go north on Hwy. 67 about 2 miles to County J. For Gates 3 and 4, make a left turn on County J. Continue north on Hwy. 67 for Gates 1, 2 or 6 (Will Call/ race entrants )

Camping Check-In
From Hwy. 67, go west on County Road J, enter Gate 4, which is open from 7 a.m. to 10 p.m. Thursday through Saturday for registration. No camping registration before or after these hours. Note: all campers must vacate Sunday after the races.

Lodging
Contact Elkhart Lake Chamber of Commerce, 920.876.2922 or toll-free 877.355.4278. Discovery World Travel, 920.459.2979.


Directions the way we go from Menards on 60:

Time Mile Instruction For Toward
Summary: 118.0 miles (2 hours, 22 minutes)

9:03 AM 0.6 Turn RIGHT (East) onto SR-60 [W Townline Rd] 4.0 mi
9:09 AM 4.6 Turn off onto Ramp 0.4 mi I-94 / Wisconsin
9:10 AM 5.0 *Toll road* Merge onto I-94 [Tri-State Tollway] (North) 17.7 mi
9:26 AM 22.7 Stay on I-94 [US-41] (North) 39.4 mi
9:27 AM 23.7 Entering Wisconsin
10:04 AM 62.0 At US-41 Exit 310C, continue (North) on I-43 [North-South Fwy] 25.6 mi I-43 / Green Bay
10:32 AM 87.6 At I-43 Exit 97, turn off onto Ramp 0.3 mi WI-57 / Plymouth
10:33 AM 87.9 Merge onto SR-57 (North) 19.1 mi
Rehabilitation between Fredonia and Saukville from 10/15/2004 to 09/29/2006
11:01 AM 106.9 Continue (North) on SR-28 [N Mill St] 0.5 mi
11:02 AM 107.4 Continue (North) on SR-57 4.3 mi
11:10 AM 111.8 Turn off onto Ramp 0.4 mi
11:10 AM 112.2 Merge onto SR-57 (North) 0.7 mi
11:12 AM 112.9 Turn off onto Ramp 0.2 mi
11:12 AM 113.0 Merge onto SR-23 (West) 1.8 mi
11:16 AM 114.9 Turn RIGHT (North) onto SR-67 2.0 mi
11:19 AM 116.8 Turn LEFT (West) onto CR-J 0.7 mi ?
11:21 AM 117.5 Turn RIGHT (North) onto Local road(s) 0.5 mi
11:22 AM 118.0 Arrive Road America

SUMMARY
Driving distance: 118.0 miles
Trip duration: 2 hours, 22 minutes
Driving time: 2 hours, 22 minutes
Cost: $7.17










Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.06.06 18:18. Заголовок: Re:


так когда встречаемся?

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 03.06.06 21:21. Заголовок: Re:


v 10, milwakee and 60
mrz

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 05.06.06 08:01. Заголовок: Re:


классно покатались.

на будущее - давайте не будем опаздывать!!! или если вы собираетесь опаздывать, дайте мне знать на сколько, что бы я приехал одновременно с вами, а не стоял как "№;%"№%; на парковке, и не терял своё время. ведь я мог эти 40 минут провести более продуктивно.

что касается поездки - то было здорово. дороги - КЛАСС, погода - СУПЕР, гонки - просто обалдеть. Лёня насмотрелся, потом на 12 в гонщика играл

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 05.06.06 08:37. Заголовок: Re:


Ндаа, поездка удалась. Брово пассажирке, которая смогла высидеть 310 мaйлов на заднем сиденье CBR600rr. Пo 12 дороге ну не смог ехать медленно. Между прочим, туда ехали 120 миль по моему спидо, обратно -190!
Зато посмотрели закат солнца в холмах Висконсина, коровок, лошадок, маленькие городишки и воздухом с запахом липового цветенья подышали. Правдa, один каскадер, несмотря на многочисленные полицайские машины, все обгонял кого-то по встречной полосе, но слава Всевышнему, все закончилось хорошо!

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 05.06.06 10:22. Заголовок: Re:


MrZ wrote:

 цитата:
Правдa, один каскадер, несмотря на многочисленные полицайские машины, все обгонял кого-то по встречной полосе, но слава Всевышнему, все закончилось хорошо!


я слегка заволновался, когда обошёл кого-то на 120, а навстречу полицейский

я поэтому и плёлся в конце какое-то время, чтобы остынуть немного.

кстати, Лёня, я знаю что ты читаешь "вражеский" сайт, как насчёт поездки вокруг Мичигана, когда Самал организует её в следующий раз?

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 05.06.06 13:56. Заголовок: Re:


А как насчеt поездки со мной в Бостон? Iron Butt?
И потом одни мужики без дэвочек вакруг озер и не к дэвочкам и не на гонки и нe на выпивку-нэ знаю, дорогой, нэ знаю... шо то как то странновато... Vadim is suggesting Motreal, Canada...

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 05.06.06 17:56. Заголовок: Re:


Все эти Бостоны и Монреали всего лишь грозно звучащие слова.

А как нащет ночного райда в Чикаго в эту субботу ночью? Я на полном серьезе.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 06.06.06 10:01. Заголовок: Re:










Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 06.06.06 23:12. Заголовок: Re:


и я там был Ж) Проехали хорошо. Токо я большую часть дороги катался в одиночку.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 07.06.06 07:47. Заголовок: Re:


makdim2go wrote:

 цитата:
Проехали хорошо. Токо я большую часть дороги катался в одиночку.



в первый раз мы разъехались по моей вине. сорри.

но во-второй раз, мог бы от коллектива не отрываться - очень классно проехались, думаю что наш маршрут был гораздо приятней чем хайвэй.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 07.06.06 10:47. Заголовок: Re:


Я Магну тестировал. После Интрудера, на коором на хайвее меня кидало и швыряло, на Магне одно удовольствие ездить. Я совсем не жалею что поехал один. Успел к ужину вовремя. и немножко поработал.
Кстати Лёша, кто у вас хорошо разбирается в навыках вождения колонны, знаки там, сбособы перестроения. Хотелось бы поговорить.



Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 07.06.06 11:52. Заголовок: Re:


makdim2go wrote:

 цитата:
Кстати Лёша, кто у вас хорошо разбирается в навыках вождения колонны, знаки там, сбособы перестроения. Хотелось бы поговорить.


Коган, SPAS (Артём)

на CRR по-моему был пост на тему езды в колонне. поищи.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 07.06.06 11:58. Заголовок: Re:


alexei wrote:

 цитата:

на CRR по-моему был пост на тему езды в колонне. поищи.


нашёл для MakDima:

The purpose of riding in an organized group instead of an undisciplined pack is to provide the additional safety that a well-organized group inherently generates. This comes from within the group and from the outside. When a group rides in an orderly fashion, people dont get in each others way, and the organization of the formation itself discourages cars from attempting to cut in. I have even seen trucks move to the far side of their lane to minimize wind blast when they see a well-ordered formation "single up" and move as far away from the truck as their lane allows. Once riding rules have been adopted by a club, EVERYONE Riding with the group is expected to follow them. Anyone violating the rules, and compromising everyone else's safety, will be warned, and if their actions continue, will no longer be welcome to ride with the club. The following rules are compiled from a number of sources. Most clubs that ride in orderly formations follow similar rules. Details may vary from one club to another, sometimes because of the style of riding they do, or sometimes because there are a number of reasonable options, so they chose the one they prefer.


NO ALCOHOL CONSUMPTION WHILE WE ARE RIDING !!!


Formation Riding: Will be in a standard State Patrol (staggered) formation. In staggered formation, the bikes form two columns, with the leader at the head of the left column, so he will be able to view all bikes in the formation in his/her rearview mirrors, and be able to see around vehicles the group approaches. The second bike will head the right column, and will ride approximately 1 second behind the leader (and in the opposite side of the lane). The other riders will position their bikes 2 seconds behind the bike directly in front of them, which puts them 1 second behind the diagonal bike. This formation allows each rider sufficient safety space, and discourages other vehicles from cutting into the line. The last rider, or Tail Gunner, may ride on whichever side of the lane he prefers. He will have to change sides during the ride, based on the situation at the moment.
______________________________________________________________________________________________

Ride Leader: The Ride Leader must be aware of the length of the columns, and must gauge the passing of merges, highway entrances and exits, etc., to allow for maximum safety and keeping the group together. He must make sure that he leaves enough time/space for the formation to get into the appropriate lanes before exits, etc. All directions come from the Ride Leader. The Ride Leader makes all decisions regarding lane changes, stopping for breaks and fuel, closing of gaps, turning off at exits, any concerns of what lies ahead, accepting/rejecting radioed messages from other individuals, and so on. No individual will assert himself independently without direction from the Ride Leader to do so.
______________________________________________________________________________________________

Tail Gunner: The Tail Gunner serves as the eyes of the Ride Leader. He watches the formation, and informs the Ride Leader of any potential problems within the group. He watches other vehicles, and informs the Ride Leader (and anyone else with radios) of hazardous conditions approaching from the rear, such as vehicles trying to cut into the formation and trucks passing with potentially dangerous wind blasts. He will watch for merging lanes, and will move into a merging lane (or stay in a merging lane just vacated by the group) in order to "close the door" on other vehicles that may otherwise find themselves trying to merge into the formation. At the Ride Leaders request, the Tail Gunner changes lanes before the formation, to secure the lane so the formation can move into it.
______________________________________________________________________________________________

New Riders: The position of new (inexperienced with GROUP riding) riders within the group is significant. New riders should be positioned as close to the front as possible.
______________________________________________________________________________________________

Lane Changes: All lane changing starts with a radio request from the Ride Leader to the Tail Gunner. The Tail Gunner will (when it is safe to do so) move into the requested lane and will inform the Ride Leader when the lane is clear.

At this point, the Ride Leader has three options:

(A)
Simple Lane Change: This is an ordinary lane change, and can be used in most situations. After the Tail Gunner has secured the new lane, the Ride Leader will put on his directional signal as an indication that he is about to order a lane change. As each rider sees the directional signal, he also turns his on, so the riders following him get the signal. The leader then initiates the change. All other riders change lanes too. The important concept is that NO ONE moves until the bike in front of him has started moving.

(B)
Block Lane Change: This can be used interchangeably with the Simple Lane Change. It requires a little more work, but it is well worth the effort. Its quite impressive to watch, and gives the riders a tremendous feeling of
"togetherness". This sounds a little complicated, but is actually very simple to do. After the Tail Gunner has secured the new lane, the Ride Leader will put on his directional signal as an indication that he is about to order a lane change. As each rider sees the directional signal, he also turns his on, so the riders following him get the signal. The leader then raises his left arm straight up. Each rider repeats this signal. Then, as the leader lowers his arm to point to the lane into which he is moving, he actually initiates the change. All other riders lower their arms at the same time and change lanes too. This allows the entire formation to move from one lane to another as a single block.

(C)
Rear Fill-in: This is sometimes necessary if a long enough gap cannot be maintained in the new lane, for example when trying to move from the right lane to the center and vehicles from the left lane keep cutting into the opening. After the Tail Gunner has secured the new lane, the leader (usually at the suggestion of the Tail Gunner) will call for the group to fill in the space from the rear. He signals this by raising his hand to shoulder height and "pushing" it towards the new lane. All riders repeat the signal, and the last bikes move into the space in the new lane ahead of the Tail Gunner, then the next-to-last bikes move in ahead of those, and so on until the Ride Leader finally moves into the space ahead of the entire formation.
______________________________________________________________________________________________

Emergencies:
In the unlikely event of an emergency condition, the Ride Leader will make every attempt to move the formation to the shoulder in an orderly manner. If a bike breaks down, let the rider move to the right. DO NOT STOP. The Tail Gunner will stop with the problem bike. The Ride Leader will lead the group to a safe stopping place.
______________________________________________________________________________________________

Hand Signals:
Each rider (and passenger) should duplicate all hand signals given by the rider in front of him, so that the signals get passed all the way to the back of the formation. The following signals are used in addition to the standard (right turn, left turn slow /stop) hand signals.
______________________________________________________________________________________________

Block Lane Change:
The leader (after having the Tail Gunner secure the lane) raises his left arm straight up. Each rider repeats this signal. Then, as the leader lowers his arm to point to the lane into which he is moving, he actually initiates the change. All other riders lower their arms at the same time and change lanes too.
______________________________________________________________________________________________

Fill in from rear:
After having the Tail Gunner secure the lane and putting on his directional signal (which is repeated by each rider), the Ride Leader raises his left hand to his shoulder and "pushes" his open hand toward the lane into which he wants to move. This signal is repeated by all riders, and each rider in turn, rearmost first, moves into the space ahead of the riders behind them.
______________________________________________________________________________________________

Single up:
When conditions warrant single file (narrow road, anticipated wind-blast from trucks, obstruction, pedestrians, etc.) the Ride Leader will raise his left hand straight up, holding up just his index finger. All other riders will repeat this, and the two columns will merge into one.
______________________________________________________________________________________________

Staggered Formation:
After singling up, when single file is no longer necessary, the Ride Leader will raise his left hand with thumb and pinky out, other fingers closed, rotating his wrist back and forth (indicating left, right, left, right). All other riders will repeat this and resume staggered formation.
______________________________________________________________________________________________

Tighten Formation:
When the Ride Leader feels that the formation should be tighter (bikes closer together) (usually after being informed by the Tail Gunner), he raises his left hand with fingers spread wide and repeatedly closes them into a fist. All other riders repeat this and close up all unnecessary space in the formation.
______________________________________________________________________________________________

Road Hazard:
This is the one signal that can be initiated by ANYONE. Anyone seeing a hazardous condition on the road surface (road kill, oil, gravel, significant pot hole, etc.) will point at it. All following riders will repeat this, and all riders will avoid the hazard.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Не зарегистрирован
Рейтинг: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 08.06.06 00:21. Заголовок: Re:


Спасибо. Следющий раз маршрут прокладываю я и колонну веду тоже я. Ну дайте попробовать :)

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответов - 33 , стр: 1 2 3 All [только новые]
Ответ:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
большой шрифт малый шрифт надстрочный подстрочный заголовок большой заголовок видео с youtube.com картинка из интернета картинка с компьютера ссылка файл с компьютера русская клавиатура транслитератор  цитата  кавычки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальная линия отступ точка LI бегущая строка оффтопик свернутый текст

показывать это сообщение только модераторам
не делать ссылки активными
Имя, пароль:      зарегистрироваться    
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  -6 час. Хитов сегодня: 1
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет